Za ostatný rok sa viac ako za všetky predchádzajúce, počas ktorých Natália Selveková, majiteľka kliniky krásy ENVY a kozmetickej značky ENVY Therapy® pôsobí v beauty biznise, naučila, že pre Slovenky je krása a túžba po nej prirodzená. Veľká migrácia klientov z kamenných drogérií, lekární, kozmetických salónov či ordinácií dermatológov otvorila dvere zdokonaľovaniu domácich rutín a priviedla home spa na úplne inú úroveň.
Ste majiteľkou siete kliník krásy ENVY. S tímom dermatológov ste vyvinuli kozmetický rad ENVY Therapy®, ktorý je za štyri roky pôsobenia na trhu veľmi úspešný. Ako vznikol?
Veľmi prirodzene: z potrieb mojej vlastnej nedokonalej pleti, z databázy tisícov klientov, ktorú sme poctivo od začiatku pôsobenia kliniky budovali a z túžby vytvoriť kozmetický brand, ktorý bude v prvom rade efektívny, teda bude pomáhať. Iné nálepky ako „100 % prírodný“, „vyrobené na Slovensku“, atď. sú druhoradé. Dávame si záležať na výrobe, obaloch, príbalových informáciách, testovaní prototypov. Nemáme deadliny, von ideme až vtedy, keď sme spokojní. Pri ENVY Therapy® všetko stojí a padá na zložení produktov. Kombinujeme v nich patentované látky s vedecky potvrdenou účinnosťou s organickými surovinami v najčistejšej forme, bez chemických látok – silikónov, parabénov, GMO, farbív, toxínov a parfumov.
Takáto kombinácia sama o sebe zaručuje účinnosť krému, séra, masky?
Ešte je za tým ďalšia matrixová hlavica v súvislosti s typom a stavom pokožky. Typy pletí sme rozdelili do štyroch radov: Brightening, Hydrating, Clearing, Antiaging, podľa najčastejších problémov klientok. Dôležité bolo pokryť riešenie problémov pokožky, ktoré sú spojené s pigmentáciami, suchou pleťou, sklonom k akné a starnutím. V základných radoch vyrábame produkty, ktoré čoraz viac imitujú dermatologický zákrok a k nim aj rôzne kozmetické pomôcky, čo všetkých klientov veľmi baví a dáva ich domácej rutine novú silu. ENVY Therapy® je určite efektívnejšia ako prírodná kozmetika, po ktorej je v súčasnosti veľký dopyt, ale jej účinok je minimálny. Na druhej strane, tiež funguje viac ako produkty veľkých gigantov, ktoré sú plné chemických zložiek, pokožke nieže pomáhajú, ale naopak škodia. Upozorňujeme klientov, aby sa oboznamovali so zložením produktov, ktoré používajú, lebo aj nesprávnou kombináciou jednotlivých zložiek vznikajú mnohé problémy. Beauty advisorky, dermatologičky, kozmetičky u nás sú v tomto špeciálne vyškolené a vždy dobre poradia.
Všetkým, čo hovoríte, potvrdzujete, že za kvalitným beauty brandom je celá veda…
Samozrejme, krása je veda. Je nám prirodzené, že skúšame, niekedy sa necháme zlákať vôňou, inokedy cenou alebo výbornou reklamou. Pozorujem však trend, že ženy na Slovensku sú vzdelané a zorientované klientky. Správame sa k nim ako partnerkám, nikdy nepredávame mačku vo vreci, zlepšujeme naše služby, hlavne na e-shope. Pridali sme doň poradkyne, „beauty advisorky“. Niektoré z nich pochádzajú z radov našich klientok. Napríklad, mamička na materskej dovolenke môže vďaka tejto pozícii pracovať z domu, zvyšuje sa jej sebavedomie i neskoršia hodnota na trhu práce a my nemusíme na nábor používať agentúru alebo reklamu. Tento systém funguje perfektne, osvedčil sa nám a potrebujeme viac ľudí.
ENVY Therapy® expanduje nielen v rámci ľudského potenciálu, ale i do zahraničia a čo do objemu výroby. Aké sú vaše plány a vízie?
Naša firemná filozofia stojí na dvoch pilieroch – prvým je neprestať sa starať o to, čo funguje a nikdy si nemyslieť, že niečo pôjde už len samo. Sústreďujem sa na ľudí, s ktorými pracujem, všetko sú to odborníci vo svojich profesiách. Mnohí z nich sa stali mojimi priateľmi alebo naopak – z kamarátov sa stali kolegovia. Druhý stĺp predstavujú „baby steps“, čiže celkom konzervatívny prístup k rozvoju a expanzii – finančne, logisticky aj ľudsky. Menej stresu dáva víziám síce dlhší čas na pretavenie do skutočnosti, ale aj viac priestoru na jednoduché užívanie si celého procesu. Konkrétne: na jeseň predstavíme mladší, cenovo dostupnejší kozmetický rad, sestru ENVY Therapy®, budujeme vlastnú výrobnú halu a v Prahe chystáme otvorenie kamenného obchodu, kde budú len naše produkty a ponúkneme aj kozmetické ošetrenia. Okrem toho si, dúfam, všetci užijeme pekné leto.
Aké bude to vaše?
Doba nás naučila, že dlhodobé plány sú prežitkom. Mne to celkom vyhovuje, alebo som sa prispôsobila, neviem. Leto sa nejako veľmi nelíši od ostatného obdobia a budem sa snažiť o správny mix práce a oddychu. To znamená plnenie si snov, starosť o firmu, trávenie času s rodinou a hlavne mojou dcérou Nikolkou a aj nejaké krátke výlety. Dlhé dovolenky neobľubujem, lebo na jednom mieste veľmi neobsedím.
Vo vašej firme pracujú prevažne ženy. Prajú si navzájom, alebo si skôr konkurujú? Ako sa tvorí v prevažne ženskej energii?
Ženy sú fantastické „multitaskerky“ a myslím si, že dnes chcú od života stále viac. Sledujem, ako nezanedbávajú svoje roly úžasných mám, ale chcú byť aj kariérne úspešné, finančne ohodnotené a v neposlednom rade aj pekné a sebavedomé. Inšpirujú sa navzájom, radia si, odovzdávajú si skúsenosti. To je vynikajúca kombinácia pre kliniku krásy a beauty brand. Najzaujímavejší je z tohto pohľadu proces testovania prototypov nových produktov, napríklad k takému odličovaču sa vie fundovane vyjadriť žena na akejkoľvek pozícii vo firme. Muž, dajme tomu aj skúsený dermatológ, bude mať profesionálne názory, tie z praxe už menej…
Ste fanúšičkou domácej módnej scény. Je vaša záľuba v móde aj dôvod, prečo ste v bratislavskom Starom meste vytvorili koncept ENVYx PRIVEÉ?
Z nejakej časti určite áno. Priveé je koncept „všetko pod jednou strechou“. Ponúkame dermatologické zákroky, kozmetické ošetrenia, kaderníctvo má pod palcom Patrik Suši Veselý a butik s výberom exkluzívnych kúskov od slovenských a českých návrhárov zasa Andrej Kusalik. Módu považujem za umenie, vieme ňou vyjadriť svoju osobnosť, je hravá a krásna. Moja podpora lokálneho dizajnu nie je prvoplánová, skutočne obdivujem prepracované šaty, ktoré sú pohodlné, funkčné a netuctové. Aby sa človek cítil krásne, potrebuje vedieť krásu vnímať a oceniť, nech už je to v jeho ponímaní čokoľvek. Krása je aj o potlačení svojich nedostatkov a vystavení predností – tu má základ filozofia nášho ENVYxPRIVEÉ.
Ako sa vy staráte o seba?
Som fanúšičkou mezoterapií, ktoré sú plné vitamínov a pre pleť nevyhnutných látok. Tie absolvujem tri – štyri krát do roka a doprajem si ich v rámci rutiny aj doma pomocou mezostampu. Obľubujem pleťové masky, dôkladne sa odličujem, používam naše produkty, ktoré skladujem v kozmetickej chladničke. Podporujem trend polovičných dávok botoxu či výplňových materiálov – tvár tak zostáva prirodzená, nestráca mimiku. Cvičím trochu menej, akoby som chcela, ale za najdôležitejšie považujem vnútorný pokoj a z neho prameniace sebavedomie. Odbúrava stres, príčinu chorôb a vrások. Ani jedno v živote predsa nechceme.
foto Petra Ficová
Článok si prečítate v letnom dvojčísle MIAU (2021)